LINK
カテゴリ
最新の記事
以前の記事
2016年 10月 2016年 08月 2016年 07月 2016年 06月 2016年 05月 2016年 03月 2016年 01月 2015年 12月 2015年 11月 2015年 10月 2015年 06月 2015年 05月 2015年 04月 2015年 03月 2015年 02月 2015年 01月 2014年 12月 2014年 11月 2014年 10月 2014年 09月 2014年 08月 2014年 07月 2014年 06月 2014年 05月 2014年 04月 2014年 03月 2014年 01月 2013年 12月 2013年 11月 2013年 10月 2013年 09月 2013年 08月 2013年 07月 2013年 06月 2013年 05月 2013年 04月 2013年 03月 2013年 02月 2013年 01月 2012年 12月 2012年 11月 2012年 10月 2012年 09月 2012年 08月 2012年 07月 2012年 06月 2012年 03月 2012年 02月 2012年 01月 2011年 12月 2011年 11月 検索
その他のジャンル
記事ランキング
ブログジャンル
画像一覧
|
Team JYK:
Please to meet everyone, Jinbo here. Yes, we have two Jinbos in our team, but we are not related in anyway!! Today’s lesson was the continuation from last class, planning the concept. Because of our group has too many unique individuals, it was hard to decide on one concept! Another problem was that, all idea sounded very very interesting. I don't know which concept idea will be chosen. Let’s find out together in next week’s lesson! Team SIN: Hello everyone, this is Honma from team SIN. Today we had a chance to talk with one of the art directors from Comcept. The most memorable things from that conversation was “When you are making concept art of your game, try to explain everything about your game with that piece alone”. For example “Super Mario Brothers”, you can tell everything about the game from the little package art on the cartridge. This doesn’t mean to make everything simple, but to breakdown the game to basic concept level and put them into visual form. At the same time, we need to ask “why” to everything we put on the paper. This isn’t easy, but this is what to be a game creator is all about. Team Picasso Hello everyone this is Ozawa from Team Picasso. Inafune-sensei couldn’t make it to the class, but we had a chance to talk to some of the employees from Comcept. ・The importance of the game package. ・How to design creatures. ・Seeing the scenario from the point of view of a film creator. ・Why there isn’t one good game based on a movie? ・Some behind the scene story of successful mangas. Everything was just super exciting topic. The most interesting topic was the in-game cinematic. Gamers don't want unnecessary cinematic between game play, most of the time they can make the game experience really stressful. We don't need the background cinematic when we playing the “Space Invaders”. What we need is, the little scene from the “Silent Hill 2”, when the player comes down stairs and don’t see anything in front of him. That is what the whole game is about “ you don’t know where you are headed”. This is the right way to put in cinematic. This is what we need to think when planning for new games.
by inafunejuku
| 2012-07-06 23:50
| English Summary
|
ファン申請 |
||